کد مطلب:231624 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:197

در زیارت حضرت رسول
1- بزنطی گوید: از حضرت رضا (ع) پرسیدم چگونه بر حضرت رسول (ص) سلام بفرستم.

فرمود: هرگاه نزد قبر آن جناب رسیدید بگوئید:

«السلام علیك یا رسول الله السلام علیك یا حبیب الله، السلام علیك یا صفوة الله السلام علیك یا أمین الله أشهد أنك قد نصحت لامتك، و جاهدت فی سبیل الله و عبدته حتی أتاك الیقین، فجزاك أفضل ما جزی نبیا عن امته، اللهم صل علی محمد و آل محمد أفضل ما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم انك حمید مجید».

2- ابراهیم بن ابی البلاد گوید: حضرت رضا (ع) فرمود: شما چگونه بر رسول خدا (ص) سلام می كنید؟

گوید: عرض كردم همان طور كه شما می دانید و برای ما روایت كرده اند.

فرمود: میل داری سلامی بهتر از این را به شما تعلیم دهم، گفتم: آری قربانت گردم.



[ صفحه 682]



با خط خود برایم نوشت و سپس خودش قرائت نمود و گفت: هنگامی كه نزدیك قبر پیغمبر رسیدی بگو:

«اشهد أن لا اله الا الله وحده لا شریك له و أشهد أن محمدا عبده و رسوله» تا آخر زیارت.

3- حسن بن جهم گوید: خدمت حضرت رضا علیه السلام عرض كردم: مردی به مكه می رود و لیكن مدینه برای زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله نمی رود، و یا كسی به زیارت حضرت رسول می رود و لیكن مكه نمی رود، كدام یك از اینها بهتر عمل می كنند.

امام رضا (ع) فرمود: شما چه می گوئید؟

گوید: گفتم: ما در مورد حسین علیه السلام معتقدیم كه باید زیارت آن حضرت ترك نشود، اینك چگونه درباره ی رسول خدا صلی الله علیه و آله خلاف آن را عقیده داشته باشیم.

امام رضا علیه السلام فرمود: حالا كه عقیده شما این است بدانید كه حضرت صادق (ع) در یكی از اعیاد كه در مدینه منوره بودند به زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله رفتند، و بر آن جناب سلام كردند و به كسانی كه در پیرامونش بودند فرمودند:

ما بر ساكنان همه شهرها فضیلت داریم و حتی بر مكه معظمه، زیرا در جوار حضرت رسول اكرم می باشیم و خدمت آن جناب سلام می فرستیم.